Internet-avbrott

För er som brukar läsa min blog, så har ni kanske märkt att jag varit borta ett tag!
Det har inte att göra med att jag tröttnat på bloggandet, utan pga trubbel med datasystemet här i området där jag bor! Det händer lite nu och då och är något man tydligen får leva med !
När saker är ur funktion i England, så tar det av någon märklig anledning väldigt lång tid innan det fixas (Samma fenomen på många områden). Det är som att ingen vet vem som ska ta ansvar för att problemet blir löst! Eller kanske det är så att ingen vill ta ansvar, det är ju enklare så.

Hur som helst, ibland kan det vara bra med lite data-fasta! Tänk vad mycket tid dagens moderna människor tillbringar framför datorn istället för att tillbringa tid med familj, hustru, vänner, församling – Ja, t om istället för Gud! Internet är verkligen en beroendeframkallande drog och det är viktigt att hitta en sund balans till det precis som till så mycket annat!

2 Responses to “Internet-avbrott”


  1. 1 David Nyström June 7, 2008 at 12:51 am

    Känner igen det du skriver om att allt tar tid här. Sedan jag flyttade till England kan jag se många av mina upplevelser i Indien i ett nytt ljus. Man ser tex varifrån Indien har fått sin massiva byråkrati…

  2. 2 davidstankar June 7, 2008 at 7:29 am

    Verkligen!
    Kulturella egenheter är ju oftast sådant som man bara märker när man bott på en plats en längre tid. Jag och frugan har haft det ganska roligt åt en del egenheter som är så lika mellan UK och Indien. Det första är ju byråkratin. För att fixa en lampa i taket, så är det en hel del byråkrati och pappersexercis.


Leave a Reply

Ett samtal om kristen teologi och annat intressant såsom historia, samhälle och kultur.
Läs mer...

A conversation about Christian theology and other interesting things such as history, society, and culture.
Read more...

  • This blog in English (through Google Translate)
  • Twitter Updates

    Blog Stats

    • 29,039 hits

    Categories

    Archives


